DISCOGRAPHY
lien cellule
media0 media0 media0
L’Amante - balade vocale sur un chemin de senteurs.
lien cellule
media0 media0 media0
Sources - Monodies and polyphonies from the Middle Ages
lien cellule
media0
(DVD) Motet – Illuminated Polyphonies from the Montpellier Manuscript and from different other 13th and 14th century european m
lien cellule
media0 media0 media0
SOLD OUT // Music from the 14th Century - The popes in Avignon and their time
lien cellule
media0 media0 media0
SOLD OUT // Music from the 12th and 13th Centuries - Female Voices
L’Amante - balade vocale sur un chemin de senteurs.
Mora Vocis

This CD was recently republicated by Paraty : www.paraty.fr


A contemporary look at sacred vocal music of the Middle Ages, in which are mirrored pieces from today, written for the singers of Mora Vocis.This creation is typical of the original approach of the MORA VOCIS ensemble: exploring new encounters with the public and playing on relationships between architecture, acoustics and music, both mediaeval and contemporary. Thus has Mora Vocis been invited for residencies in Burgundy (Paray-le-Monial and Vézelay), by the abbeys of Sylvanès, Sylvacane and Fontevraud and by the Carthusian monasteries of Villeneuve-lès-Avignon and Valbonne.


Medieval repertoire : Hildegard von Bingen, Manuscripts from Worcester and Las Huelgas

Contemporary repertoire : Anne-Marie Deschamps, Jean-Jacques Di Tucci, Daniel Meier, Klaus Huber, Caroline Marçot


Singers : Monique Avril, Hélène Decarpignies, Els Janssens-Vanmunster, Caroline Marçot, Cyprile Meier, Annie Paris

Recorded at the Abbaye de Fontevraud (Le  Grand Réfectoire), October 2004.

Artistic direction : Aline Marteville

Sound engineer and editor : Bertrand Cazé


« L’ensemble Mora Vocis interprète ici Caritas… avec toute la verve adéquate.(…)

L’écriture contrapuntique à trois voix rappelle parfois l’Ars nova au XIVe siècle, quand un accord par trop moderne ne trahit pas notre époque. On découvre avec beaucoup d’intérêt l’Agnus de Caroline Marçot. (…) »

Le Monde de la Musique, Jacques Amblard, Octobre 2005

Agnus Dei, cantus cancricans ad inversionem, in prolatione augmentata (Klaus Huber) Cantar del Alma (Caroline Marçot, 2001) pièce à 3 voix égales sur un texte de Saint Jean de la Croix Victimae pascali laudes : Manuscrit de Las Huelgas (XIIIe), conduit à 2 voix construit sur la monodie de la séquence de la messe solennelle du jour de Pâques attribuée à Wipon, chapelain à la cour de Conrad II et d’Henri III
bcommand bcommand
play/stop play/stop
play/stop play/stop
15.00 €
extrait suivant extrait suivant
extrait précédant extrait précédant
media16
logo_petit